Sunday, January 18, 2015

Rahsia Wajah Cantik Berseri Tanpa Jerawat

Apa khabar semua? Harap semua sihat-sihat sahaja.

Pernah tak kita cemburu tengok wajah orang yang bersih sahaja? Rasa macam nak juga kulit cantik tanpa masalah yang membimbangkan. Semua orang nak kulit cantik tanpa menggunakan bahan kimia yang memudaratkan bukan?

Pastinya kita semua nak wajah yang bersih, sihat, cantik, mulus dan gebu juga. Kalau kulit tiada masalah pun, tapi kusam sahaja mesti juga akan cari ikhtiar untuk selesaikan masalah bukan?

Testimoni 1:


Testimoni 2


Testimoni 3


Tips Kulit Cantik Berseri Tanpa Jerawat


1. Minum air masak dalam kuantiti yang banyak. Nak cantik jangan sesekali abaikan minum air masak ye.

2. Amalkan tabiat makanan yang sihat. Sebaik-baiknya kurangkan minum minuman berkafein dan makanan yang mempunyai banyak gula.

3. Tukar cadar atau alas katil anda setiap seminggu sekali. Jika kulit anda mempunyai masalah yang serius, tukar cadar setiap 3 hari sekali untuk memastikan kebersihan terjamin.

4. Pakai alat penjagaan wajah yang bersesuaian dengan jenis kulit.

5. Hentikan tabiat merokok dan seboleh-bolehnya jauhkan diri daripada asap rokok.


Perlukah Supplement untuk Kecantikan Kulit?


Pada pandangan saya, sememangnya kita perlu kerana kecantikan luaran hanyalah faktor luaran. Jika dalaman kita bermasalah, pasti luaran akan kelihatan bermasalah juga. Nak cantik itu subjektif pada pandangan orang. Terpulang juga untuk tidak mengamalkan supplement. Jika tidak mengambil supplement atau makanan tambahan ini, saya sendiri dapat rasa perbezaan dari segi rasa cepat penat, mudah mengantuk dan juga kulit rasa tidak bermaya je hihi.

Dalaman yang tidak berjaga juga punca toksin terkumpul di dalam badan dan boleh menyebabkan kepenatan, warna kulit yang kusam dan jerawat.

Hubungi saya,
Nabihah Yunus
Shaklee ID: 893006
SMS/Whatsapp: 012-3620750
Email: nabihah_yunus@yahoo.com




5 comments:

  1. Tips yg berguna ni utk org yg berjerawat.. kulit saya alhamdulillah bebas dari jerawat sebab saya amalkn minum air masak 3 liter sehari danmakan tomato setiap hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tomato ada lycopene. Lagipun mmg sangat2 digalakkan makan tomato hehe

      Delete
  2. setuju dengan nabihah...mmg penting minum air banyak2, dengan guna produk yang besesuaian dengan kulit kite...xboleh pakai redah jer... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kan. Minum air masak tu zero kalori hihi

      Delete