Thursday, November 13, 2014

Kelebihan Minyak Ikan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Pernah dengar tak pasal minyak ikan? Minyak ikan ini memang elok dimakan terutamanya ibu mengandung, pelajar, orang dewasa dan juga kanak-kanak.

Minyak ikan ini bagus untuk perkembangan kita serta membantu jika menginginkan tekanan darah yang normal. Kenapa? Kerana ia melancarkan perjalanan darah dan membantu mencantikkan blood flow supaya berfungsi secara optimum. Contohnya individu yang mempunyai tabiat makan makanan bergoreng, berlemak memang sesuai mengambil minyak ikan supaya menjadikan aliran darah lancar. Dengan syarat, kurangkan juga pengambilan makanan tidak sihat dan banyakkan minum air masak ye.

Kenapa saya sarankan pengambilan minyak ikan ini? Sebabnya tubuh kita tidak dapat menghasilkan asid lemak Omega 3 untuk proses metabolisma. Asid lemak Omega 3 ini memang ada dalam minyak ikan.

manfaat Omega Guard
Omega Guard mengandungi Minyak Ikan 

So, cuba check jika anda ada dalam golongan ini:


  • Ibu hamil (asid lemak dari Omega 3 minyak ikan membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan, mengurangkan risiko lahir pra matang dan mengurangkan alahan bayi selepas bayi dilahirkan)
  • Ibu menyusu (perkembangan otak bayi)
  • Kanak-kanak (usia 0 hingga 6 tahun adalah peringkat umur yang sangat kritikal di mana pertumbuhan otak yang pintar perlukan makanan yang kaya dengan asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. Ia bagus untuk sistem imunisasi kanak-kanak, asma, eczema)
  • Individu yang ingin mengawal berat badan (Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat)
  • Individu yang ingin meningkatkan kepekaan, daya ingatan, kecekapan kerja
  • Lelaki yang mementingkan kesihatan - memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan banyak lagi
  • Wanita yang mementingkan kecantikan (flawless skin) dan kesihatan (tulang dan sendi)
Shaklee pun ada menawarkan produk dari minyak ikan. Semestinya, Shaklee pilihan yang tepat dan selamat serta bijak. Dan, minyak ikan ini diekstrak daripada ikan lautan di perairan Jepun serta bukan diambil dari minyak hati ikan. Kanak-kanak atas usia 1 tahun pun boleh ambil. Tiada masalah.

Oh ya, bulan ini promosi Omega Guard. Setiap pembelian 6 botol akan percuma 1 botol Omega Guard. Kalau rasa 6 botol itu banyak, boleh beli 2 botol kerana ada diskaun 5 % dengan setiap pembelian 2 botol Omega Guardd ini.

Hubungi saya untuk info dan pertanyaan

Nabihah Yunus
Shaklee ID: 893006
SMS: 012-3620750
Email: nabihah_yunus@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment