Tuesday, March 11, 2014

Vitamin C Shaklee VS A******

Saya pernah makan kedua-dua vitamin C daripada Shaklee dan juga A*****. Sebab kenapa saya makan vitamin C? Sudah tentu untuk kulit cantik, antibodi dan juga ketahanan tubuh badan. Sejujurnya, saya lebih suka makan vitamin C daripada Shaklee iaitu Sustained Release Vita C Plus (nama panjangnya lah).

Antara sebab penting yang saya lebih menyukai Vitamin C daripada Shaklee

1. Tahan lama
Vitamin C daripada A***** yang saya makan itu mempunyai 100 biji tablet. Sehari makan 4 biji, ikut dos arahan yang disarankan di botol. Oleh itu, saya habiskan satu botol vitamin C dalam masa 25 hari. Memang cepat sangat ia habis. Jikalau vitamin C daripada Shaklee, yang mempunyai 180 biji kapsul, boleh tahan 6 bulan. Memang tahan lama berbanding Vitamin C dari A*****.

2. Tempat untuk dapatkan barang
Ini lagi satu yang agak saya cerewet. Syarikat A***** memerlukan ahlinya membeli di setiap cawangannya. Oleh itu, jika individu seperti saya yang duduk jauh daripada mana-mana cawangan A*****, ini agak menyusahkan. Ini kerana ketika pembelian dibuat, saya cuma mncubanya sahaja, dan pembelian perlu dibuat lebih daripada satu botol untuk memudahkan empunya diri. Yalah, mustahil tiap-tiap bulan hendak ke cawangan A***** kan? Jikalau Shaklee, anda cuma perlu menghubungi agen bertauliah atau lebih dikenali Shaklee Independent Distributor untuk pembelian barang dan semudah itu, barang akan dihantar ke hadapan rumah anda. Anda tidak perlu ke cawangan Shaklee pun tidak mengapa. Cuma boleh menghubungi mana-mana ejen Shaklee.

Hanya dua sebab yang menyebabkan saya memilih Shaklee lebih daripada A*****. Lagi satu, sudah tentu kerana saya sudah jatuh cinta dengan Shaklee, oleh itu saya tidak makan vitamin C A***** lagi.

Side note: Saya masih percaya yang vitamin-vitamin daripada A***** juga bagus, kerana apabila memakannya tiada kesan sampingan (positive side effect yang saya dapat). Tetapi, kerana banyak halangan ketika hendak meneruskan pemakanan vitamin dari A*****, ia agak menyusahkan saya.

Think before you buy, and choose the one that easiest for you ;).

Hubungi
Nabihah Yunus
SID 893006
sms 012-3620750
Facebook Fanpage: Beauty.Health.Organic Supplement

0 comments:

Post a Comment